Höga mål för ekomjölk Mellanöstern

Ska lyfta Arlas verksamheter i hela regionen.

Arla satsar för att bli störst på ekologiskt på mejerimarknaderna i Mellanöstern. Foto: Arla

Som ett steg i målet att vara det största ekologiska mejerivarumärket i Mellanöstern och Nordafrika till 2020 lanseras mjölk under varumärken Arla Organic i Förenade Arabemiraten. Planer finns på att expandera till Kuwait och Saudiarabien under 2018.

– Vi har noterat en allmän trend för ekologiskt, särskilt inom kategorin frukt och grönsaker. Nu ser vi att detta utvecklas till speciella ekologiska butiker, kaféer och restauranger. Genom att lansera mjölk av märket Arla Organic ® i Förenade Arabemiraten tror vi att vi kan dra nytta den växande trenden, och får erfarenhet både här och för andra marknader i regionen, säger Rasmus Malmbak Kjeldsen, ansvarig för Arlas verksamhet i Mellanöstern och Nordafrika, i ägarbladet.

För att fira Arla Organics lansering bjöd Arla till gårdsbesök i Dubai den 24 till 27 september då två av Arlas danska ekobönder medverkade och berättade mer om verksamheten för lågstadiebarn, politiker och media.

Jordbruksaktuellt
Tel: 019-16 61 30
E-post: redaktionen@ja.se

 

Artikeln publicerades måndag den 09 oktober 2017

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Relaterat

Senaste