Nu pågår sökandet efter företag till Grüne Woche 2019

Jordbruksverket söker svenska företag som vill medverka vid den internationella jordbruksmässan Grüne Woche som äger rum i januari 2019.

Om man är intresserad av att delta och vill ha mer information kan man kontakta Camilla Bender Larson på Jordbruksverkets Landsbygdsutvecklingsenhet. Foto: Jordbruksverket

– Våra svenska företag har en unik möjlighet att nå ut med sina produkter till en stor mängd konsumenter och potentiella kunder, säger Camilla Bender Larson på Jordbruksverket.

Sverige tillbaka

Under 2018 års mässa välkomnade många Sverige tillbaka som deltagare efter sex års frånvaro och enligt jordbruksverket väckte den svenska montern intresse bland både media och besökare. Mässans ledning visade sin uppskattning över den svenska närvaron genom att låta Sverige få äran att dela ut ett pris till den 300 000:e besökaren.

Grüne Woche har även en stor roll ur ett internationellt jordbrukspolitiskt perspektiv, då mässan är en viktig mötesplats för svenska jordbruksföretag och beslutsfattare. Förra året besöktes Sveriges monter av ett tiotal ministrar, statssekreterare och ambassadörer från andra länder.

Goda resultat

Ett tjugotal svenska företag presenterade ett urval av svensk mat och dryck för att främja landets livsmedelsexport och måltidsturism. Enligt Jordbruksverket har många deltagare  redan nu märkt av goda resultat, just nu utvärderar man resultatet av det svenska deltagandet.

Läs mer: Svenska värden lyfts i Berlin

 

Björn Schubert
Björn Schubert
Tel: 070-683 94 62
E-post: bjorn.s@ja.se

 

Artikeln publicerades måndag den 16 april 2018

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste