Norrmejerier stärker nationell närvaro genom flera partnerskap
Norrmejerier har som mål att växa i hela Sverige under de kommande åren genom att öka sin marknadsandel även utanför Norrland.
Därför ingår Norrmejerier partnerskap med de nationella eventarrangörerna Gothia Cup, Sweden Rock Festival och O-ringen. Förhoppningen är att partnerskapet ska öka svenska konsumenters kännedom om Norrmejerier, skriver Norrmejerier i ett pressmeddelande.
– Vi är redan ett älskat varumärke i Norrland, och nu vill vi dela med oss av vårt erbjudande till konsumenter över hela Sverige, säger Victoria Johansson, chef för marknad och innovation på Norrmejerier och fortsätter:
– Vi tror att det finns ett intresse för mejeriprodukter med ett tydligt och intressant ursprung.
Erbjuder mervärden
Norrmejerier fortsätter att utveckla sina varumärken och produkter med siktet inställt på att erbjuda mervärden till konsumenter från norr till söder. Enligt Norrmejerier ger Norrland unika förutsättningar och de menar att Norrmejeriers mjölkråvara lämnar helt naturligt ett lägre avtryck på naturen och bidrar till biologisk mångfald.
– Genom att synas i fler nationella sammanhang får vi chansen att visa upp fler av våra produkter och samtidigt berätta mer om varför man ska välja norrländskt vid mejeridisken och varför mjölk från Norrland är bra för hela Sverige, säger Maria Skogelid chef för kategori mejeri på Norrmejerier och fortsätter:
– De tre organisationer vi valt arrangerar några av världens största arrangemang inom sina kategorier och lockar såväl unga vuxna som barnfamiljer. Samtidigt är de arrangörer som står för liknande värden som vi själva, som gör gott.
Fakta om arrangemangen i sommar:
Sweden Rock Festival, 5–8 juni: Norrmejerier blir helhetsleverantör av mejeriprodukter förutom ost. Festivalen har ett stort fokus på hållbarhet och Norrmejeriers mellanmjölk Norrlogisk gjorde dem intresserade av Norrmejerier som leverantör.
Gothia Cup, 14–20 juli: Norrmejerier blir Official Partner till Gothia Cup som årligen arrangeras i Göteborg och är världens största fotbollsturnering för barn och ungdomar. Det innebär exklusivitet som leverantör av mejeriprodukter (inklusive ost) till samtliga skolmatsalar.
O-ringen, 21–27 juli: O-ringen är världens största orienteringsäventyr. Det avgörs alltid vecka 30, på en ny plats varje år. Norrmejerier är aktiv partner till O-ringen med sitt varumärke Fjällfil. Partnerskapet kommer att synas med bland annat aktivering och marknadsföring.
Källa: Norrmejerier