Hur kan vi gå mer i takt med kundernas efterfrågan?

Med färska siffror på minskad köttkonsumtion blir det än viktigare att kunna leverera den köttkvalitet som kunder och konsumenter förväntar sig. För att det ska vara ekonomiskt hållbart för uppfödare att satsa på diversifierad köttkvalitet krävs affärsmodeller som stödjer detta genom hela kedjan. Ökade krav ställs på produktionssystemet för att på ett effektivt sätt tillgodose kundernas mer medvetna val. Detta är ett samarrangemang med Gröna Möten och görs inom ramen för EU-projektet Efterfrågedriven samverkan för kortare livsmedelskedjor och stärkt konkurrenskraft. Enklare förtäring ingår.  

När: 9 maj

Var: Riverside hotel och konferens, Uddevalla

Mer information och anmälan senast 29 april via denna länk. 

Kontaktperson: Ulrika Åkesson, Agroväst Livsmedel ulrika.akesson@agrovast.se

Artikeln publicerades -

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste

Måste jag utveckla mitt företag?

Krönika: Ja! Svaret på frågan i titeln behöver egentligen inte vara längre än så. Orsaken till detta korta svar är att på grund av att världen runt oss hela tiden förändras behöver alla företag utvecklas. Men utveckling behöver ju inte alltid betyda tillväxt eller verksamhetsförändring utan utveckling kan ju innefatta många andra delar. Detta som rationalisering och kostnadseffektivisering, samarbeten, differentiering i val av grödor, specialisering, med mera.  

 

Kommentera