Firar glass av svenska råvaror

Med en egen mjölkgård har företagets SIA Glass 100 procent ­svenska mejeriråvaror i sin gräddglass. Nu vill man fira glassen och dess ursprung med nya kampanjen Heja Sverige. 

 

Den nya kampanjen Heja Sverige kommer synas i butiker från och med nu och hela sommaren. Med kampanjen vill SIA Glass lyfta företagets filosofi med egna mjölkkor och endast svenska mejeriråvaror i gräddglassen. Foto: Sia Glass

– Vi vill fira svensktillverkat, lokala råvaror och givetvis den svenska sommaren. Nu mer än någonsin behöver vi göra just det. För vi alla behöver lite andrum och lite glassglädje i livet trots allt som sker runt om oss, säger Stefan Carlsson, vd SIA Glass, i ett pressmeddelande.

Stefan berättar att man märkt av en ökande glasskonsumtion under corona-krisen.

– Jag tror det beror på att vi söker både glädje och tröst i njutningsprodukter. Vi håller igång vår produktion som vanligt men med införda restriktioner. Våra medarbetare och medmänniskors hälsa är alltid första prioritet, säger Stefan Carlsson.

Det är i Halländska Slöinge som glassfabriken, där företaget tillverkar gräddglass av färsk grädde från tre svenska gårdar, ligger. Grädden kommer från företagets egen mjölkgård Berte Gård, med 240 kor, samt från Hagelsrums Gård i Småland och Gammalstorps Gård i Östergötland. Resterande grädde som behövs köps in från Gäsene Mejeri.

– Svenska råvaror gör inte bara glassen extra god utan gynnar även våra svenska bönder. Vi lever på landet här i Slöinge, naturligt och nära jordbruket. Därför känns det som en självklarhet att hela tiden sträva efter en så hög andel svenska råvaror som möjligt, säger Stefan Carlsson.

Isabella Odmark
Isabella Odmark
Tel: 019-16 61 49
E-post: isabella@ja.se

 

Artikeln publicerades måndag den 25 maj 2020

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste