AGCO och SDF inleder samarbete

AGCO och SDF har ingått ett partnerskap för att stärka AGCO:s globala position inom traktorer i det lägre till medelhöga effektsegmentet.  

Nytt sammarbete mellan AGCO och SFD ska stärka Massey Fergusons postion inom segmentet för traktorer upp till 85 hästkrafter. Bild: AGCO 

Från mitten av 2025 kommer SDF att börja producera traktorer med upp till 85 hästkrafter under Massey Ferguson-varumärket för den globala marknaden. Partnerskapet syftar till att erbjuda lantbrukare pålitliga och effektiva traktorer som möter behovet av maskiner i detta effektsegment, skriver AGCO i ett pressmeddelande.  

Den nya produktserien kommer att erbjudas med olika drivsystem för att möta behoven på olika marknader och kunder. AGCO förväntar sig att partnerskapet kommer att stärka Massey Fergusons position inom segmentet för traktorer upp till 85 hästkrafter och öka företagets marknadsandel. De nya traktorerna planeras att lanseras globalt i flera steg med start i mitten av 2025. 

– AGCO och Massey Fergusons Farmer-First-strategi är fokuserad på att skapa en konsekvent exceptionell upplevelse för våra lantbrukare, säger Luis Felli, Senior Vice President och General Manager för Massey Ferguson, och tillägger: 

–Vi är mycket stolta över att ha en partner som SDF, som delar vår passion för att stödja världens lantbrukare. Detta partnerskap kommer att stärka Massey Fergusons position på den globala marknaden för traktorer med låg till medelhög effekt och ge fler lantbrukare tillgång till enkel, pålitlig och högkvalitativ utrustning som kan driva deras produktivitet och maximera deras vinst. 

Om SDF:

SDF är ett italienskt multinationellt företag med huvudkontor i Treviglio (Bergamo, Italien). SDF distribuerar sina produkter under varumärkena SAME, DEUTZ-FAHR, Hürlimann, Grégoire och VitiBot. Traktorsortimentet täcker en effekt från 25 till 336 hk.  

Källa: AGCO  

Ausrine Öhrström
Ausrine Öhrström
Tel: 019-16 64 64
E-post: ausrine@ja.se

 

Artikeln publicerades onsdag den 12 februari 2025

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste

Är det cringe att vara woke?

Krönika: När man är tonårsförälder är det inte alltid lätt att hänga med i ungdomarnas vokabulär. Att dessutom försöka sig på att använda desamma blir lätt cringe, inte minst ur ungdomarnas synvinkel. Ännu ett sätt att vara pinsam förälder. Och när man i debatten hör vuxna prata om woke som ointressant fenomen blir man fundersam, likväl som att det sker ett trendskifte bland ungdomar i synen om vad som upplevs viktigt. 

 

Kommentera

Gröna bubblor spricker och nya möjligheter föds

Det finns gott om affärsmöjligheter i den gröna politikens väg. Nu flyttar politikens intresse snabbt till ett nytt område. För entreprenörer med affärsnäsa uppstår möjligheter när politiker, media och företag springer i samma riktning. Samtidigt finns det stora risker när alla är så övertygade om den ”rätta vägen” att de slutar räkna. Det sunda förnuftet är ett tidigt offer på drömmarnas och girighetens piedestal.

 

Kommentera