#jordbruksbilden

”Denna vända av Jordbruksbilder kommer i röd skepnad med olika modeller från Case IH. Bilderna har delats från Facebook-gruppen ’Vi som inget annat kör än Case IH!’ Jordbruksaktuellt tackar för alla fina bidrag som räckte och blev över till en extra sida i ett kommande nummer.”

Case IH MX 135 med 13 000 timmar på mätaren. Gårdens favorittraktor. Utomskogen mitt i Hälsingland. Finns nyare maskiner på gården men denna är mest pålitlig. Foto: Nils-Olov Rylander

 

Case IH Puma 240 CVX + Case IH RB 545 Silopack. Ohyggligt trevligt ekipage. Foto: Sören Axelsson

 

Case IH 485XL uppfräschad efter diverse renoveringar.
 Foto: Tommy Monell

 

Case IH MX 135 höstplöjning 2023 Onsala/Kungsbacka. Foto: Emil Karlsson

 

Case IH MX 170, 11 800 timmar, gruskörning här i Ervalla, strax norr om Örebro. Haft traktorn i 7 år och kommer aldrig göra mig av med den. Foto: John Hockart

 

Puma 240 med gödseltunna utanför Skövde. 
Foto: Emil Mikalsen-Fägerås

 

Case IH Vestrum 130 med viltharv utrustad med såmaskin. Lagar efter vildsvin samt stödsår. Utanför Kungsbacka (demotraktor från Axima). Foto: Christian Svennebjer

 

Visa oss din gård och din verksamhet och få chansen att bli publicerad i Jordbruksaktuellt och på vår Instagram. Följ oss under namnet Jordbruksaktuellt och märk din bild med #jordbruksbilden.

Artikeln publicerades måndag den 10 mars 2025

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste

Är det cringe att vara woke?

Krönika: När man är tonårsförälder är det inte alltid lätt att hänga med i ungdomarnas vokabulär. Att dessutom försöka sig på att använda desamma blir lätt cringe, inte minst ur ungdomarnas synvinkel. Ännu ett sätt att vara pinsam förälder. Och när man i debatten hör vuxna prata om woke som ointressant fenomen blir man fundersam, likväl som att det sker ett trendskifte bland ungdomar i synen om vad som upplevs viktigt. 

 

Kommentera

Gröna bubblor spricker och nya möjligheter föds

Det finns gott om affärsmöjligheter i den gröna politikens väg. Nu flyttar politikens intresse snabbt till ett nytt område. För entreprenörer med affärsnäsa uppstår möjligheter när politiker, media och företag springer i samma riktning. Samtidigt finns det stora risker när alla är så övertygade om den ”rätta vägen” att de slutar räkna. Det sunda förnuftet är ett tidigt offer på drömmarnas och girighetens piedestal.

 

Kommentera