Marcus Tholin är ny kundansvarig på Svenskmärkning

I rollen som kundansvarig kommer Marcus ha ansvaret för att få fler företag att ansluta sig till märkningen.

Närmast kommer Marcus Tholin från Spendrups Bryggeri, där han varit marknadschef. Foto: Svenskmärkning

I sin nya tjänst kommer Marcus Tholin även att ha en central roll i att stärka relationen med befintliga företag  som ursprungsmärker med Från Sverige. Med sig har han en gedigen erfarenhet av marknadsföring, varumärkesutveckling och kommersiella samarbeten inom livsmedelsbranschen. Han har tidigare haft ledande roller på både Paulig Foods, Orkla Confectionery & Snacks, OLW och ICA. 

– Att vi har en svensk livsmedelsproduktion har aldrig varit så viktig som nu. Samtidigt ser vi en stark efterfrågan på Från Sverige-märkta livsmedel och växter. Under helåret 2024 uppgick värdetillväxten för Från Sverige-märkta produkter till +4,6 %, jämfört med +2,4 % för produkter utan märkning. Även volymtillväxten var starkare, med en ökning på +3,7 %, att jämföra med +0,3 % för produkter utan märkning. Därför stärker vi nu vår organisation med en kundansvarig för att få fler företag att ansluta sig till märkningen och fortsätta stärka relationen med befintliga företag. Vi är glada att välkomna Marcus Thollin till kundansvarig på Svenskmärkning, säger Tina Stugemo, vd på Svenskmärkning i ett pressmeddelande.

Marcus Thollin tillträder den 10 mars.

– Jag ser verkligen fram emot att bli en del av det engagerade teamet på Svenskmärkning och att bidra till fortsatt tillväxt. Från Sverige-märkningen har haft en fantastisk utveckling sedan start och vi är på en viktig resa att inspirera och hjälpa konsumenter i sina val mot mer svenskproducerade råvaror, livsmedel och växter, säger han.

Madeleine Rapp
Madeleine Rapp
Tel: 073-632 89 97
E-post: madeleine@ja.se

 

Artikeln publicerades tisdag den 11 mars 2025

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste

Är det cringe att vara woke?

Krönika: När man är tonårsförälder är det inte alltid lätt att hänga med i ungdomarnas vokabulär. Att dessutom försöka sig på att använda desamma blir lätt cringe, inte minst ur ungdomarnas synvinkel. Ännu ett sätt att vara pinsam förälder. Och när man i debatten hör vuxna prata om woke som ointressant fenomen blir man fundersam, likväl som att det sker ett trendskifte bland ungdomar i synen om vad som upplevs viktigt. 

 

Kommentera

Gröna bubblor spricker och nya möjligheter föds

Det finns gott om affärsmöjligheter i den gröna politikens väg. Nu flyttar politikens intresse snabbt till ett nytt område. För entreprenörer med affärsnäsa uppstår möjligheter när politiker, media och företag springer i samma riktning. Samtidigt finns det stora risker när alla är så övertygade om den ”rätta vägen” att de slutar räkna. Det sunda förnuftet är ett tidigt offer på drömmarnas och girighetens piedestal.

 

Kommentera