Marcus Tholin är ny kundansvarig på Svenskmärkning
I rollen som kundansvarig kommer Marcus ha ansvaret för att få fler företag att ansluta sig till märkningen.
I sin nya tjänst kommer Marcus Tholin även att ha en central roll i att stärka relationen med befintliga företag som ursprungsmärker med Från Sverige. Med sig har han en gedigen erfarenhet av marknadsföring, varumärkesutveckling och kommersiella samarbeten inom livsmedelsbranschen. Han har tidigare haft ledande roller på både Paulig Foods, Orkla Confectionery & Snacks, OLW och ICA.
– Att vi har en svensk livsmedelsproduktion har aldrig varit så viktig som nu. Samtidigt ser vi en stark efterfrågan på Från Sverige-märkta livsmedel och växter. Under helåret 2024 uppgick värdetillväxten för Från Sverige-märkta produkter till +4,6 %, jämfört med +2,4 % för produkter utan märkning. Även volymtillväxten var starkare, med en ökning på +3,7 %, att jämföra med +0,3 % för produkter utan märkning. Därför stärker vi nu vår organisation med en kundansvarig för att få fler företag att ansluta sig till märkningen och fortsätta stärka relationen med befintliga företag. Vi är glada att välkomna Marcus Thollin till kundansvarig på Svenskmärkning, säger Tina Stugemo, vd på Svenskmärkning i ett pressmeddelande.
Marcus Thollin tillträder den 10 mars.
– Jag ser verkligen fram emot att bli en del av det engagerade teamet på Svenskmärkning och att bidra till fortsatt tillväxt. Från Sverige-märkningen har haft en fantastisk utveckling sedan start och vi är på en viktig resa att inspirera och hjälpa konsumenter i sina val mot mer svenskproducerade råvaror, livsmedel och växter, säger han.