Ny app för att hålla koll på tiden

Det danska företaget FarmBackup vill göra det enklare för lantbruks­företagen att registrera sin tidsanvändning.

Task är en digital plattform där man enkelt kan hålla koll på dagens uppdrag och tidsregistrera. Foto: Mostphotos

Ett nytt uppgiftshanteringssystem, utvecklat av det danska agtech startup-bolaget FarmBackup, erbjuder bönder och jordbruksentreprenörer möjligheten att hålla koll på dagliga uppdrag och att tidsregistrera via en app.

Enklare arbetsdag

Det danska agtech startup-bolaget FarmBackup har nu lanserat Task i Storbritannien, vilken är en enkel digital plattform att samla data på. Enligt medgrundaren av FarmBackup, Anders Knudsen, ska appen optimera den dagliga administrationen och skapa en enklare och mer effektiv arbetsdag för användarna.

Bra överblick

– Som administratör får du nu en bättre överblick över arbetsformulär och inplanerade framtida uppdrag. Istället för högar av papperslappar att titta igenom och överföra så fixar systemet allt registrerat arbete och lönearbetet digitalt, säger Anders Knudsen.

Task-appen samlar in och sparar allt från tidsregistrering, kontaktinformation och information om kommande uppgifter. Administratören kan genom appen delegera uppdragen till maskinoperatörerna/traktorförarna.

All data som registreras av användarna går sedan direkt till administratören.

Erik Brink
Erik Brink
Tel: 070-600 45 48
E-post: erik@ja.se

 

Artikeln publicerades onsdag den 26 juni 2019

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste