Affärs-utbildning för mjölkbönder

IHM Business School har tagit fram en ny affärsutbildning för svenska mjölkbönder.

 

Den nya utbildningen som har tagits fram av IHM Business School har kommit till på initiativ av Peter Kofoed, medlemschef på Arla Foods.

– Vi har satsat på olika initiativ för att skapa en positiv stämning i branschen, och i samband med detta tog vi kontakt med IHM, säger Peter Kofoed. Ungefär samtidigt kom parallellt ett par andra utbildningar från andra aktörer som är mer eller mindre anpassade för mjölkbönder.

Mer mjölk

Affärsutvecklaren Johan von Walkendorff har varit med och utformat programmet och beskriver det så här:

– Den svenska mejeribranschen vill producera mer mjölk, det är kärnan i det här arbetet. Men mjölkböndernas hårda arbete gör att de har svårt att hinna lyfta blicken och sätta en affärsmässig övergripande plan för verksamheten. 

Utbildningen är fokuserad på: ledarskap, affärsstrategi/lönsamhet och verksamhetsstyrning.
 

 

Jordbruksaktuellt
redaktionen@ja.se • 019-16 61 30

Artikeln publicerades torsdag den 08 augusti 2019

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste